Diablo

Diablo je akčná videohra vyvinutá spoločnosťou Blizzard North a vydaná spoločnosťou Blizzard Entertainment 31. decembra 1996. Odohráva sa vo fiktívnom kráľovstve Khanduras, ktoré sa nachádza v smrteľnej ríši, má v hre Diablo hráč prevziať kontrolu nad osamelým hrdinom, ktorý bojuje, aby zbavil svet diabla, pána teroru centro de planchado. Hráč prechádza šestnástimi náhodne vytvorenými úrovňami dungeonov a nakoniec vstupuje do pekla, aby čelil Diablovi.

Rozširujúci balík s názvom Diablo: Hellfire bol vydaný v roku 1997 spoločnosťou Sierra Entertainment. V roku 1998 Blizzard vydal Diablo pre PlayStation. Táto verzia obsahovala priame ovládanie hlavnej postavy pomocou ovládača PlayStation a bola vyvinutá spoločnosťou Climax Studios. Úspešnosť hry viedla k dvom pokračovaniam, Diablo II v roku 2000 a Diablo III v roku 2012. Na oslavu 20. výročia Diabla bola pôvodná hra Diablo III znovu začiatkom roku 2017.

Hráč sa pohybuje a interaguje s prostredím primárne myšou. Iné akcie, ako napríklad kúzla, sa vykonávajú ako reakcia na klávesové vstupy. Hráč môže získať veci, naučiť sa kúzla, poraziť nepriateľov a komunikovať s inými hráčmi počas hry. Úrovne dungeonov sú náhodne generované, aj keď sledujú určité parametre podľa ich typu. Napríklad katakomby majú tendenciu mať dlhé chodby a uzavreté priestory, zatiaľ čo jaskyne sú viac nelineárne. Hráčom sa priradí náhodný počet úloh z viacerých úrovní. Tieto questy, teda úlohy, sú nepovinné, ale pomáhajú vytvárať postavu a/alebo odhalia viac z príbehu. Posledné dve questy sú však povinné na dokončenie hry.

Diablo má tri charaktery: bojovník, tulák a čarodejník. Každá trieda má odlišnú úroveň priradených atribútov spolu s jedinečnou zručnosťou. Každá trieda je schopná používať takmer všetky rovnaké predmety a kúzla, na rozdiel od neskorších titulov v sérii Diablo, ktoré majú špecifické položky a kúzla pre jednotlivé triedy. Napríklad nízka maximálna úroveň bojovníkových kúziel zabraňuje tomu, aby sa naučili vyššiu úroveň silných kúzel, aké má čarodejník. Namiesto toho je bojovník najlepšie vhodný na boj s rýchlejšou výmenou zbraní a kritickým úderom na bonusové škody. Prirodzený atribút bojovníka je pevnosť. Začína schopnosťou opraviť objekty, ktoré má k dispozícii, za cenu celkovej trvanlivosti. Tulák je majster zbraní. Zatiaľ čo nie je tak silný ako bojovník, je veľmi efektívny pri útočení na nepriateľov z diaľky s lukom. Jeho prirodzený atribút je zručnosť a jedinečnou štartovacou schopnosťou je schopnosť odzbrojiť pasce. Čarodejník je fyzicky najslabší, ale môže sa naučiť najviac kúziel na najvyššej úrovni. Jedinečná štartovacia zručnosť čarodejníka je schopnosť nabiť rôzne kúzla naraz.

Mnohé položky majú minimálne atribúty, ktoré sa môžu efektívne použiť. Položky bielej farby sú normálne položky, modré položky sú magické položky a zlaté položky sú jedinečné položky. Výrobky sa opotrebúvajú a majú len určitú trvanlivosť. Keď životnosť položky dosiahne nulu, je zničená. Hráči sa môžu vrátiť do mesta a zaplatiť poplatok Griswoldovi kováčovi, aby tieto veci obnovili, zatiaľ čo bojovník môže opraviť objekty, ktoré má k dispozícii za cenu celkovej trvanlivosti.

Luky sú zbraňami v hre, ktoré najlepšie používajú tuláci. Meč je zvyčajne jednoručný, hoci existujú aj dvojručné odrody. Štíty, keď sú spárované s jednoručnými zbraňami, umožňujú blokovanie útokov. Existujú tri klasifikácie brnenia: ľahké, stredné a ťažké a sú k dispozícii pre trup. Hráči môžu nosiť prilbu, dva prstene a jeden amulet. Knihy obsahujú kúzelné vzorce.